reklama

Pán primátor Vallo, tak veľmi som vám dôverovala: A tak veľmi ste ma sklamali

Nebudem to tajiť, pán primátor Bratislavy. Mali ste moju plnú dôveru, pretože som vo vás videla rozumného, inteligentného a najmä čestného človeka, ktorý to s hlavným mestom myslí dobre. Tak ste na mňa pôsobili.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (114)

 Bože, keď si predstavím, ako som vás bránila v kruhu mojich známych, ktorým sa nepáčil váš prvý návrh parkovacej politiky. Hoci vás osobne nepoznám, presviedčala som ich, že je to pre dobro nás všetkých. Že to robíte s tým najlepším úmyslom. Pretože tak ste na mňa pôsobili. Aká som len bola naivná. Ale k veci. Mesto Bratislava vypísalo konkurz na riaditeľa Mestských lesov. A aby bolo výberové konanie naozaj transparentné, poskytli ste nám, občanom, možnosť prísť na verejné vypočutie kandidátov, ktorí sa dostali do najužšieho výberu. A tak som prišla. A nestačila som sa čudovať. Už zo zloženia hodnotiacej komisie som mala taký zvláštny pocit, že tu čosi nie je s kostolným poriadkom. A že dôležitým kritériom pri výbere nového riaditeľa bude predovšetkým príslušnosť k nejakému ochranárskemu združeniu či nadšenie pre environmentálne aktivity. „Nebuď taká podozrievavá, primátor je férový človek, on to nedopustí,“ hovoril mi môj vnútorný hlas, a tak som si vypočula všetkých troch uchádzačov. Inak, sama nie som lesník, ani ekológ, len obyčajný človek, ktorý tímu Vallo držal palce. Opíšem to teda pohľadom laika. Jeden kandidát vedel dobre prezentovať, no skúsenosťami ani znalosťami by ma ani omylom nepresvedčil. Ten ďalší na tom bol o čosi lepšie, lebo je tiež zanietený ochranár, ale trebárs podľa životopisu zverejneného na stránke mesta aktuálne pracuje v spoločnosti, ktorá poskytuje cloudové služby. Naozaj to stačí? Nič proti, prezentáciu mal pôsobivú, no kto by sa zameral na jeho doterajšiu prax či vedomosti, okamžite pochopí, že ani s prižmúrením dvoch očí sa nemôže vyrovnať tretiemu adeptovi. Ktorý svojich súperov hravo strčil do vrecka. Vyše dvadsaťročnou praxou v odbore, aj tým, že kedysi viedol lesnú škôlku. Že pôsobil v štátnej správe, aj v súkromnom sektore, dokonca aj na manažérskej pozícii. Z jeho prezentácie bolo jasné, že problematiku lesov aj samotné lesy okolo Bratislavy pozná ako ako vlastnú dlaň. A hádajte, čo sa stalo? No, nevyhral. Hoci aj slepý aj hluchý musel vidieť, že bol jednoznačne najskúsenejší a najvhodnejší kandidát. Profesionál.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aj preto sa nemôžem ubrániť dojmu, že to malo jeden háčik. Totiž, že dotyčný je lesník. Lesník, ktorý sa hlási na post riaditeľa Mestských lesov? Preboha, takéto faux pas si predsa mesto nemôže dovoliť, však? Mesto tam predsa potrebuje „svojho“ človeka, konkrétne manažéra cloudových služieb, a nie nejakého no name odborníka. Ktorý vie nielen všetko o každom strome v okolí Bratislavy, ale v malíčku má aj paragrafy, či?

Tak už viete, pán primátor Vallo, prečo som taká sklamaná? Vy ste boli pre mňa nádejou, že aj v politike môžu existovať poctiví ľudia, ktorí to so službou verejnosti myslia vážne, ale po tejto skúsenosti som stratila ďalšiu ilúziu. O slušnosti, o čestnosti, aj o dobrých úmysloch súčasného vedenia. Áno, môžete povedať, že vy ste pri tom neboli, ale.. Dvomi členmi z päťčlennnej výberovej komisie boli ľudia, ktorí sa s víťazom tohto "transparentného" konania poznajú, (pán poslanec Jakub Mrva mi to sám potvrdil) pretože s ním v minulosti spolupracovali na viacerých environmentálnych projektoch. A sú aj súčasťou vášho poradného tímu. A zloženie Teamu Vallo, ktorým ste sa obklopili a v problematike ochrany životného prostredia ste stavili na ekoaktivistov, ktorí lesníkov vytrvalo už celé roky považujú za svojich úhlavných nepriateľov, bolo vaším rozhodnutím. A teda zaň nesiete zodpovednosť. A táto fraška, ktorú som videla na vlastné oči, mi príde smutná o to viac, že som vám nenormálne držala palce. Že som vám tak veľmi verila.

Danka Vilhanová

Danka Vilhanová

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Danka Vilhanová, žije v Bratislave, zaujíma sa o veci verejné, nemá rada hlúpych a zákerných ľudí, je alergická na neférové správanie okolia Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu